MAISTERIT  

 

Anne Parkkali

Uusi media
1979, Suomi

Ihmishahmojen reaaliaikainen pelianimaatio



Opinnäytteeni käsittelee 3D-pelien hahmoanimaation tuotantoprosessia. Animoidun pelihahmon lisäksi työ sisältää tutkimuksellisen osion, jossa perehdytään animaation suunnitteluun, teoriaan ja metodeihin, sekä tutustutaan pelialan ammattilaisten näkemyksiin.

Projektina toteutin realistisen ihmishahmon, jolle animoin peleistä tuttuja liikkeitä. Idea realistisen hahmon animointiin lähti omista aiemmista peliprojekteistani ja pelikokemuksistani. Ihmisen animoiminen on äärimmäisen vaativaa – halusin tutkia tätä aihetta syvemmin ja kehittyä animaattorina. Animaatioliikkeet ja hahmon luurangon rakenne pohjautuvat ihmisen anatomiaan. Toimin itse mallina hahmolle ja sen liikkeille hyödyntäen videomateriaalia ja liikekaappausdataa. Tavoitteenani oli luoda uskottava, esteettinen ja dynaaminen liikejatkumo.


Yhteystiedot:
+358 50 3048068
anne.parkkali(at)taik.fi

MEDIALABORATORIO 

Bruun, Taneli
Erkkola, Jussi-Pekka
Jarva, Kalle
Laakkonen, Sanna
Parkkali, Anne
Sutela, Jenna