MAISTERIT  

 

Anne Parkkali

Uusi media
1979, Suomi

Ihmishahmojen reaaliaikainen pelianimaatio



Opinnäytteeni käsittelee 3D-pelien hahmoanimaation tuotantoprosessia. Animoidun pelihahmon lisäksi työ sisältää tutkimuksellisen osion, jossa perehdytään animaation suunnitteluun, teoriaan ja metodeihin, sekä tutustutaan pelialan ammattilaisten näkemyksiin.

Projektina toteutin realistisen ihmishahmon, jolle animoin peleist√§ tuttuja liikkeit√§. Idea realistisen hahmon animointiin l√§hti omista aiemmista peliprojekteistani ja pelikokemuksistani. Ihmisen animoiminen on √§√§rimm√§isen vaativaa ‚Äď halusin tutkia t√§t√§ aihetta syvemmin ja kehitty√§ animaattorina. Animaatioliikkeet ja hahmon luurangon rakenne pohjautuvat ihmisen anatomiaan. Toimin itse mallina hahmolle ja sen liikkeille hy√∂dynt√§en videomateriaalia ja liikekaappausdataa. Tavoitteenani oli luoda uskottava, esteettinen ja dynaaminen liikejatkumo.


Yhteystiedot:
+358 50 3048068
anne.parkkali(at)taik.fi

MEDIALABORATORIO 

Bruun, Taneli
Erkkola, Jussi-Pekka
Jarva, Kalle
Laakkonen, Sanna
Parkkali, Anne
Sutela, Jenna