etusivu > masters form
MoA Master
Image
Kuva: Sami Perttilä

Image
Kuva: Enna Hiltunen

 
Enna Hiltunen
VAATETUSSUUNNITTELU JA PUKUTAIDE
1981, SUOMI

EMOTION EMPIRE 2016
Lopputyön statement

Trendien ennakointiin liittyvä lopputyöni Emotion Empire 2016 -trendikirja käsittelee nuoria ja nuorekkaita kuluttajia. Lopputyössäni olen esittänyt kuluttajaryhmien sijaan vaihtoehtoisen työvälineen ymmärtää tulevaisuuden nuoria. Perinteisen kuluttajaryhmiin jakamisen sijaan olen käsitellyt tulevaisuuden nuoria tunneskenaarioiden avulla. Esittelen lopputyössäni kolme skenaariota vuodesta 2016 sekä pohdin, minkälaisia piirteitä tulevaisuuden kuluttajissa voisi olla ja minkälaisessa tunneilmapiirissä tulevaisuuden kuluttajat voisivat elää. Pyrkimykseni on ollut käydä läpi niitä tunteita, joita nuoret mahdollisesti kokevat kymmenen vuoden kuluttua, ja sitä, miten nämä tunteet vaikuttavat arkielämän valinnoissa.

Biografia
Enna Hiltunen on opiskellut Taideteollisessa korkeakoulussa vaatetussuunnittelun ja pukutaiteen koulutusohjelmassa. Hän on osallistunut muun muassa opintoprojektiin, jossa esiteltiin 2011 vuoden kuluttajaryhmiä 15/30 Researchille. Hiltunen on tehnyt assistentin töitä Anne Linnonmaa Oy:ssä ja Miun Oy:ssä. Hän on ollut töissä myös Polarstoff-messuilla ja Pariisin Première Vision -messuilla vuodesta 2005 lähtien. Hiltunen on suunnitellut Alkon uuden työvaatemalliston 2007 yhdessä Laura Lehtisen kanssa.
Yhteystiedot
+358 44 526 2992
enna.hiltunen@gmail.com
Lehdistökuva
taik_lume_logoteng